0
У вашому кошику немає товарів
(044) 390-69-43

Психодизайн: новий напрямок на стику двох світів

Якби всі були в захваті від одних і тих же візуальних рішень, світ би став безликим. Але чому те, що подобається одному, дратує іншого? І як так виходить, що продуманий інтер'єр, захоплюється на стадії дизайн-проекту, виявляється незатишним? Відповіді на ці та багато інших питань дає сплав психології та творчості — психодизайн.

Технологія ексклюзивного комфорту

У одягу десятки розмірів, а способів вибрати фасон ще більше. Крім смакових переваг, в хід йдуть зростання, комплекція, пропорції тіла і форма його окремих частин. Дизайн інтер'єру — інша справа. Єдиний критерій, який стосується його майбутнього користувача, — подобається чи ні. Так було, поки в цю галузь не увірвалися психологи.

Фізичним комфортом завідує ергономіка, і її закони універсальні. Ментальним — психологічний дизайн, і тут в основі індивідуальний підхід. Заглянути клієнту в голову, визначити його психотип і лише потім проектувати. Вже розуміючи, в якому інтер'єрі така людина відчуває себе затишно, захищено і розкриває свій потенціал.

Психологія — не точна з наук. Але, схрещена з оформленням приміщень, вона приносить прибуток. Тому не дивно, що нова галузь сповнена шарлатанів, які розповідають про ауру і торсіонні поля. Ми ж розглянемо тільки ті ознаки, які описані науково і дійсно формують психотип людини.

Темперамент

4 типу, виділені ще в античності Гіппократом і Галеном, все ще актуальні:

  • Сангвініки. Більше простору і світла — цим життєрадісним особам комфортно в open space і квартирах-студіях з великими вікнами без перегородок. Їх стимулюють яскраві кольори і контрастні поєднання, а надлишок меблів — пригнічує. Їм до душі будь-який стиль, якщо він тяжіє до мінімалізму.
  • Флегматики. Дизайн покликаний допомогти їм впоратися з невпевненістю. Камінь, дерево, кований метал і поменше скла — таким людям затишно, якщо їх оточують матеріали на століття, спокійна колірна гамма і класичний стиль. Вони цінують деталі: килими, картини на стінах і велика кількість приємних дрібниць.
  • Холерики. Їх енергійне мінливість знаходить відображення в пристрасті до перестановок. Тому модульні меблі і дивани-трансформери — те, що потрібно. З усіх стилів найважливішим для холерика є фьюжн, а з квітів — гамма з переважанням синього і зеленого.
  • Меланхоліки. Гостро потребують почутті захищеності, тому відкритих просторів воліють тісний затишок, а невагомим фіранкам — щільні штори. Їм комфортно серед масивних меблів. Рідкісні яскраві акценти допустимі тільки в робочій зоні, в інших оптимальні пастельні тони.

Колірна типологія Макса Люшера

Швейцарський вчений проповідував психологічний підхід до простору ще до того, як це стало мейнстрімом. Він виділив 4 «колірних» типу особистості:

  • Зелений. Віддає перевагу транслювати впевненість в оформленні приміщень. Такій людині комфортно серед каменю, металу і кованих елементів декору.
  • Червоний. Яскравої особистості — належний інтер'єр. Химерний декор, шкури тварин і меблі, мешкаючи екзотичної шкірою, будуть як не можна до речі.
  • Синій. Весь в собі, людина цього «кольору» вибирає домашній, навіть злегка сільський затишок. Шкірі воліє текстиль, а монументальності — простоту.
  • Жовтий. Непереможний оптимізм втілюється в пристрасті до блиску: склу та хромованим елементам. Розбавити хай-тек яскравими акцентами — і готово.

Стать

Чоловіки і жінки відрізняються ще й у поглядах на ідеальний дизайн приміщень. Статистично представники сильної статі частіше вважають за краще холодні відтінки, функціональні меблі та автоматизовані системи, а прекрасна половина людства — теплу гаму, м'які матеріали і велика кількість декоративних елементів.

Чи може психодизайн вирішувати комерційні завдання?

Зрозуміло. Якщо йти не від людини до інтер'єру, а навпаки. Насамперед необхідно визначити і структурувати цільову аудиторію продукту або послуги. Потім, вивчивши її (оптимально — з залученням фокус-груп), виділити ключові особливості психотипу потенційних клієнтів. І, нарешті, відбити їх в оформленні комерційних приміщень.

Якщо ж мова не про продажі, а про підвищення продуктивності співробітників, все ще простіше. Зверніться до професіонала, який вивчить кожного члена вашої команди і надасть рекомендації. Залишиться тільки врахувати їх під час наступного ремонту або переїзду в новий офіс.

Психодизайн