Якби всі були в захваті від одних і тих же візуальних рішень, світ би став безликим. Але чому, те, що подобається одному, дратує іншого? І як так виходить, що продуманий інтер'єр, захопливий на стадії дизайн-проекту, виявляється незатишним? Відповіді на ці та багато інших питань дає сплав психології та творчості — психодизайн.
У одягу десятки розмірів, а способів вибрати фасон ще більше. Крім смакових побажань, в хід йдуть зріст, комплекція, пропорції тіла і форма його окремих частин. Дизайн інтер'єру — інша справа. Єдиний критерій, який стосується його майбутнього користувача — подобається чи ні. Так було, поки в цю галузь не увірвалися психологи.
Фізичним комфортом завідує ергономіка, і її закони універсальні. Ментальним — психологічний дизайн, і тут в основі індивідуальний підхід. Заглянути клієнту в голову, визначити його психотип і лише потім проектувати. Вже розуміючи, в якому інтер'єрі така людина відчуває себе затишно, захищено і розкриває свій потенціал.
Психологія — не найточніша з наук. Але, схрещена з оформленням приміщень, вона приносить прибуток. Тому не дивно, що нова галузь сповнена шарлатанів, які розповідають про ауру і торсіонні поля. Ми ж розглянемо тільки ті ознаки, які описані науково і дійсно формують психотип людини.
4 типи, виділені ще в античності Гіппократом і Галеном, все ще актуальні:
Швейцарський вчений проповідував психологічний підхід до простору ще до того, як це стало мейнстримом. Він виділив 4 «кольорових» типи особистості:
Чоловіки та жінки відрізняються ще й у поглядах на ідеальний дизайн приміщень. Статистично представники сильної статі частіше вважають за краще холодні відтінки, функціональні меблі та автоматизовані системи, а прекрасна половина людства — теплу гаму, м'які матеріали та велику кількість декоративних елементів.
Звісно. Якщо йти не від людини до інтер'єру, а навпаки. Насамперед необхідно визначити та структурувати цільову аудиторію продукту або послуги. Потім, вивчивши її (оптимально — з залученням фокус-груп), виділити ключові особливості психотипу потенційних клієнтів. І, нарешті, відбити їх в оформленні комерційних приміщень.
Якщо ж мова не про продажі, а про підвищення продуктивності співробітників, все ще простіше. Зверніться до професіонала, який вивчить кожного члена вашої команди і надасть рекомендації. Залишиться тільки врахувати їх під час наступного ремонту або переїзду в новий офіс.