Автомобіль не тільки розкіш, а й небезпека під час пересування. І якщо наслідки ДТП розуміє кожен і по можливості поводиться на дорозі обережно, то до проблеми сидячого способу життя мало хто відноситься серйозно. Адже він несе в собі небезпеку, про яку потрібно попереджати водіїв в автошколах.
Недарма на Заході професія далекобійника регулярно потрапляє в списки найбільш небезпечних. Подовгу просиджувати в одній і тій самій позі, дорого ж неправильній — важка праця для організму. А ще не забувайте про постійні вібрації під час руху навіть на відносно рівних дорогах.
Болі в спині та шиї, затерплі кінцівки — лише верхівка айсберга. Те, що після кожної більш-менш тривалої поїздки ви відчуваєте себе розбитим, не минає даремно. Сидіти неправильно — а саме так переважна більшість і робить — значить піддавати надмірному навантаженню хребет, м'язи та внутрішні органи.
У положенні "сидячи" хребетний стовп відчуває значний тиск — удвічі більше, ніж коли ви стоїте. Додайте до цього сутулість — і навантаження на краї дисків зросте на порядок. Остеохондроз, а згодом радикуліт, грижа і протрузія — для кожного, хто підлягає за кермом, все це лише питання часу.
Неправильна постава — це ще і скуті легені, недостатнє насичення мозку киснем і зниження швидкості реакції. Передавлені кровоносні судини теж обіцяють мало доброго. У списку загроз і захворювання шлунково-кишкового тракту, і геморой і простатит.
Зручна поза за кермом ще не означає коректна. Уявне відчуття комфорту — ось що змушує нас робити помилки. Запам'ятайте 3 положення, про які потрібно забути:
Максимально притисніться до сидіння. І руки, і ноги повинні бути злегка зігнуті. Слідкуйте, щоб коліна знаходилися нижче рівня стегон. Якщо кермо регульоване, виставте його так, щоб традиційний хват «на 10 і на 2 години» був максимально комфортним. Дзеркала заднього виду налаштуйте, щоб дивитися в них не змінюючи пози.
Дрібниць тут не буває: якщо комфорт, тоді тільки абсолютний. До того ж ніщо не повинно відривати вас від дороги. Виробіть звичку сидіти правильно — і подорож в автомобілі перестане бути випробуванням для організму. Втім, залишився ще один, найважливіший аспект.
Саме воно ключ до того, щоб правильно сидіти за кермом. На жаль, ергономіка крісел залишає бажати кращого навіть в дорогих машинах, не кажучи вже про бюджетні. Виправити ситуацію допоможе коректор постави для автомобільного крісла. Доповнили ним сидіння — і ортопедична спинка готова.
Раз вже правильна поза водія передбачає тісний контакт спини зі спинкою, друга повинна повторювати анатомічні контури першої. Для цього і потрібен коректор постави. Він стабілізує грудний відділ хребта, а також рятує поперековий від зайвого навантаження і дискомфорту.
І, хоча напівсидіти-напівлежати за кермом протипоказано, під кутом 90 ° спинка перебувати теж не повинна. Адже це прямий шлях до зайвого тиску на хребет, втоми та болів. Злегка відкиньте її назад: кут 110 ° — те, що потрібно.
Що стосується підголівника, то він не тільки знижує навантаження на шийний відділ, але і захищає його від травм в разі різкого повороту або ривка. А перебувати підголівник повинен на рівні потилиці або вух.
Так, правильне сидіння передбачає чимало аспектів. Однак забезпечити все це досить просто. Вже точно не складніше, ніж лікувати остеохондроз і його численні наслідки. Нехай автомобіль витрачає лише бензин, а не ваше здоров'я.